23 Mart 2009 Pazartesi

FAİLİ MEÇHUL KIYAK

Tüketiciler ile iletişimi gerçekleştirmek için elimizde bir çok yöntem var. Bunların hangisini ne için ve ne zaman kullanmamız gerektiğini anlamak daha doğrusu doğru mecrada doğru materyal ile bulunmak işin sihir kısmı. Şimdiye kadar okuduğum bir çok makale ve kitap bana hep aynı şeyi tekrarladı “mesajınızı alacak kişileri programlayamazsınız”. David Armano’nun da blogunda belirtmiş olduğu gibi yayılım aşağıdaki gibi gerçekleşiyor.

1. Popüler medya
2. Açık networkler Bloglar, feeds ve websiteleri
3. Kapalı Networkler (Facebook, MySpace)
4. Bireyler arasında ve e-maillar ile yayılım.
Aslında bu yayılım her zaman bu sıra ile gerçekleşmek durumunda değil. Kendi aralarında da değişken olabiliyorlar. Bilmiyorum Faili Meçhul Kıyak aktivitesini nekadar duydunuz bence yayılımın en güzel örneklerinden bir tanesi. Yukarıdaki yayılım sırasının değişken olabileceğine en güzel örneklerden bir tanesi. Bende sistem şu şekilde işledi:
1) Fikir Atölyesi
2) Bloglar, feeds
3) Bireyler ve e-maillar
4) Popüler medya ( gazete ve radyo programı)
Bu yayılımın yakından takip eden bir insan olarak sosyal medyada yayılım gösterdiği üç özelliğide görmüş oldum. Bu özellikler Faili Meçhul Kıyağı anlatan kişinin iletişime geçtiği kişi sayısı (gündelik sohbetler, e-maillar, facebook vb.), bu kişilere iletmek için filtrelediği bilgiler mesajlar ( yapılabilecek ve yapılan aktivitelerden ve kartın nereden alınabileceğinden bahsetmesi) ve diğer kişilerin bu mesajı kendi çevrelerine yayması. Ben buna istem dışı seyirci kaldım. :) Kuzenim ve sosyal networkune yayılım olarak adlandırdım. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder